среда, 2 января 2019 г.

Боловсролын үнэлгээ


Боловсролын үнэлгээ
      Аливаа зүйлийн үнэ цэнэ, ач холбогдлыг тодорхойлдог.
      Үнэлгээний үр дүнг аливаа зүйлийг улам сайжруулахтай холбоотой шийдвэр гаргахад хэрэглэдэг.
      Үнэлгээ аливаа зүйлийг сонирхогч талуудын хандлагыг илрүүлдэг.
Үнэлгээний үүрэг
      Үнэлүүлж байгаа ямарваа зүйлийн үнэ цэнэ, үнэлэмжийг тодорхойлоход оршино.
      Үнэлгээ хийсний үр дүнд тодорхой ач холбогдол бүхий асуултад хариулт авна. /Скривен. 1991/
      Шинжилгээ үнэлгээ нь асуудлыг шийдвэрлэхэд туслах, шийдвэр гаргагч нарт бодлогын асуудлыг шийдвэрлэхэд туслах зорилготой. /Талма. 1982/
Үнэлгээний шинж чанарууд
      Үнэлгээ нь ямар нэгэн зорилгыг хэрэгжүүлэхэд гүйцэтгэх ямар нэгэн зүйлийн үнэ цэнийг тогтоохыг оролдох үйл явц юм. /Алдерсон. 1986/
      Үнэлгээ боловсролын хөтөлбөрийн үндсэн зорилго ба шинж чанарын өргөн хүрээтэй өөрчлөлтөд анхаардаг. /Монро. 1997/
      Үнэлгээг богино хугацааны зөвлөгөө өгөх гэрээ гэхээсээ илүү удирдлагын үйл явцын үргэлжилж байгаа хэсэг гэж ойлгож болно. /Ross, Cronbach. 1976/ 
Хэлний сургалтын үнэлгээ
      Шийдвэр гаргах зорилгоор хэлний сургалтын эрчимт чанар, үр дүнтэй чанар, хүртээмжтэй байдал болон үр нөлөөний талаар мэдээлэл цуглуулах, үйл явцыг үнэлгээ гэнэ. /Wrightstone. 1964/
Хөтөлбөрийн үнэлгээ
      Хөтөлбөрийг сайжруулахад шаардлагатай холбогдох бүх мэдээллийг системтэйгээр цуглуулж шинжилгээ хийн түүний бүтээмж, үр ашиг болон тодорхой сургалтын байгууллагын хүрээн дэх оролцогчдын хандлагыг үнэлэх үйл явцыг хэлний хөтөлбөрийн үнэлгээ гэнэ. /Браун. 1989/
Сургалтын  хэрэглэгдэхүүний үнэлгээ
      Сургалтын хэрэглэгдэхүүний зорилго ба түүнийг хэрэглэж байгаа суралцагчдын зорилготой холбоотойгоор сургалтын хэрэглэгдэхүүний үнэ цэнийг системтэйгээр шүүх үйл явцыг сургалтын хэрэглэгдэхүүний шинжилгээ үнэлгээ гэнэ. /Brian Tomlinson. 1998/
Сурах бичгийн үнэлгээний зорилго
      Сурах бичгийн үнэлгээний зорилго бол сурах бичгийн бүтээмжит чанар, үр ашиг ба сурах бичигтэй холбоотой янз бүрийн сонирхогч талуудын хандлагыг тодорхойлох явдал. /J.D.Brown, Theodore Rodgers/
Сурах бичгийн үнэлгээний бүрэлдүүлбэр
      Сурах бичгийн үнэлгээний зорилго бол сурах бичгийн бүтээмжит чанар, үр ашиг ба сурах бичигтэй холбоотой янз бүрийн сонирхогч талуудын хандлагыг тодорхойлох явдал. /J.D.Brown, Theodore Rodgers/
Үнэлгээний хүрээнд шийдвэрлэх асуудал
      Шинжилгээ үнэлгээний хүрээнд шийдвэрлэх үндсэн асуудлаа тодорхойлно.
      Шинжилгээ үнэлгээний загвараа гаргана.
      Сурах бичигт хийх шинжилгээний шалгуурыг боловсруулна.
      Сурах бичигт шинжилгээ үнэлгээ хийнэ.
      Үр дүнг хэрэглэгчдийн сургалтын үр дүн, хэрэгцээтэй харьцуулан шинжилгээ үнэлгээ хийнэ.
      Тайлан бичнэ
      Шинжилгээ үнэлгээний дүгнэлтийн дагуу цаашид авах арга хэмжээг тодорхойлно.
Номзүй

1. Н. Амаржаргал. 2013. Англи хэлний сурах бичигт шинжилгээ үнэлгээ хийх арга зүйн хувилбар. Улаанбаатар.

1.    2, Alderson. & Bereta, J.A. 1992. Evaluating second language education. 
2.    3, Andrew Littlejohn. 1996. Analysis of LTM-s: Inside the Trojan horse. 
3.   4,  Breen. &  Candlin.1987. Which materials: a consumer's and designers guide.
.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Дидактикийн судлах зүйл, үндсэн ухагдахуун

Дидактикийн судлах зүйл, үндсэн ухагдахуун /Б. Бор, Б. Нямаа нарын “Сурган хүмүүжүүлэх зүйн зарим асуудал” номноос уншиж судлах материа...